حبس برای 17مصری مخالف اعطای دو جزیره به عربستان
نوشته شده توسط : محمد نریمانی

حبس برای 17مصری مخالف اعطای دو جزیره به عربستان - پارس کلوپ

  • حبس برای 17مصری مخالف اعطای دو جزیره به عربستان - پارس کلوپ

    پارس کلوپ :

    دادگاه مصر ۱۷ معارض این کشور را که در تظاهرات اعتراض آمیز به توافق موسوم به «تیران و صنافیر» و ترسیم مجدد مرزهای دریایی مصر و عربستان شرکت کرده بودند، به ۶ ماه حبس محکوم کرد.

     به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادگاه کیفری الجیزه (غرب قاهره) روز گذشته طی حکم اولیه که قابل اعتراض است، 17 معارض مصری را به اتهام شرکت در تظاهرات بدون مجوز در اعتراض به توافقنامه ترسیم مجدد مرزهای دریایی با عربستان، به 6 ماه حبس محکوم کرد و دو نفر دیگر را تبرئه نمود.

    بر اساس این گزارش، 7 نفر از این متهمان از اهالی منطقه اوسیم در استان الجیزه و 10 نفر دیگر از منطقه امبابه در غرب قاهره هستند.

    این حکم قابل اعتراض است و متهمان می توانند به دادگاه استیناف جهت لغو یا کاهش مجازات اعتراض نمایند و در صورت تائید حکم متهمان می توانند اعتراض خود را به دادگاه فرجام خواهی (عالی ترین نهاد قضائی در مصر) ارائه کنند.

    مصر طی روزهای 15 – 25 آوریل گذشته شاهد تظاهرات اعتراض آمیز به تصمیم دولت در خصوص اعطای دو جزیره تیران و صنافیر (شمال شرقی دریای سرخ) به عربستان سعودی بود.

    توافقنامه اعطای این دو جزیره به عربستان سعودی در جریان سفر اخیر ملک سلمان به قاهره امضا شد امری که برخی نهادهای معارض و احزاب سیاسی آن را امتیازدهی و فروش اراضی مصر برشمردند.

    این در حالی است که در روز 21 ژوئن گذشته دادگاه قضایی اداری حکم به لغو این توافقنامه و استمرار حاکمیت مصر بر دو جزیره تیران و صنافیر داد.

    مطالب ویژه و مشابه





:: بازدید از این مطلب : 485
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: